איך מתקינים וו גרירה?

 התקנה מקצועית מאפשרת לחבר לרכב וו גרירה לפי הוראות היצרן. עם זאת, כן צריך להביא בחשבון את סוג הנגרר, את התקנות ואת המגבלות הבטיחותיות. לאחר מכן, יש לוודא חיבור של הנגרר אל מערכת החשמל והתאורה של הרכב. אז איך עושים את זה נכון ומה היתרונות של ביקור בחנות אביזרים? הנה כל התשובות


איך מתקינים וו גרירה?


וו גרירה משדרג את הרכב ומאפשר להשתמש בו על מנת לגרור סוגים שונים של עגלות. התקנת וו גרירה רלוונטית למשל לרכבים מסחריים שמשמשים לעבודה ולביצוע פרויקטים לוגיסטיים, למי שיש להם רכב פרטי ורוצים לגרור סירה או אופנוע ים ולכל מי שעוסקים בתחום ההובלות. בנוסף, אפשר להתאים כל סוג של וו גרירה כמעט לכל סוג של רכב – לרבות דגמים פרטיים. 

תנאים להתקנת וו גרירה

עוד לפני שבודקים איך מתקינים וו גרירה, צריך לבדוק מה התנאים המופיעים ברישיון. בשביל להתקין וו גרירה לרכב פרטי צריך להוסיף אותו לרישיון ולקבל את אישור משרד התחבורה. יתרה על כך, ניתן לבחור בין התקנת ווי גרירה בצורה עצמאית לבין פנייה אל חברה מקצועית שמתמחה בשירות. הוספת וו גרירה לרכב דרך בעלי מקצוע אולי תעלה קצת יותר, אבל היא תבטיח רמת ביצוע גבוהה ואחריות.

שלבים להתקנת וו גרירה

מתקין מורשה וו גרירה חייב להקפיד על כמה שלבים בשביל להשלים את התהליך בצורה מקצועית. בשלב הראשון, בודקים מה קובע המפרט הטכני המתואר על ידי יצרן הרכב. המפרט מתאר את העומס המרבי שמותר לרכב לשאת ואת סוג הגרירה הרלוונטי עבורו. באמצעות התייעצות עם מתקין מורשה וו גרירה ניתן לפיכך לחסוך זמן והוצאות, כי כך מונעים מלכתחילה מצב שבו הוו או הנגרר לא מקבלים את אישור משרד התחבורה.

עיגון וחיבור של הוו לרכב

בשלב השני מבצעים הוספת וו גרירה לרכב על ידי עיגון וחיבור שלו אל השלדה. התקנת ווי גרירה חייבת להתבצע ישירות על השלדה התחתונה של הרכב ולא אל הפגוש, על מנת למנוע סיכון בטיחותי. בשביל להתקין את הוו ניתן ברכבים חדשים להתחבר אל נקודת עיגון ייעודית שכבר מוכנה על השלדה. במקרה של רכבים ישנים, יכול להיות שיהיה צורך לבצע קידוח על מנת להשלים את התהליך של הוספת וו גרירה.

חיבור וו גרירה אל תשתית החשמל והתאורה

נגררים חייבים להציג איתותים ותאורה כמו כל רכב אחר. בשביל לעשות את זה עם נגרר, יש לוודא חיבור שלהם אל תשתית החשמל של הרכב שגורר אותו. בדרך כלל מחברים את הנגרר עצמו אל תשתית החשמל באמצעות צמת חשמל. במהלך התקנת וו גרירה, מוודאים שיש מספיק מקום ויציאה לנקודות החשמל השונות לפי הנחיות יצרן הרכב והדרישות הבטיחות.

שמים את הבטיחות בראש סדר העדיפויות

על פניו, השאלה איך מתקינים וו גרירה לרכב רלוונטית לאנשים פרטיים בדיוק כמו שהיא רלוונטית עבור בעלי מקצוע. אבל בפועל, התקנה שהיא לא מספיק מקצועית עלולה להיות מאוד מסוכנת. לכן צריך להציב את הבטיחות בראש סדר העדיפויות ולדרוש מהמתקין אחריות. 

היתרונות של חנות אביזרים לרכב 

ביקור קצר בחנות אביזרים לרכב עוזר לרכז את כל השאלות וההתלבטות תחת קורת גג אחת. הקטלוג של חנות אביזרים עוזר למשל לדעת מה הציוד המתאים להתקנת וו גרירה, כמה זה אמור לעלות ומה תקופת האחריות שמקבלים. במידת הצורך, אפשר גם להתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי הבדלים בין סוגים שונים של ווי גרירה לרכב ולהכניס למערכת השיקולים את הפקטור הכלכלי.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

גגונים לרכב בחיפה

איך לבחור אמבטיה לטנדר?